Start / Om Magnet Summit

Vår historia.

Sedan Magnet Awards gjorde bejublad entré på Fotografiska 2017 har formatet tagit stora steg med nya samarbetspartners, jurymedlemmar, kvalitativa tävlingsbidrag och inte minst ett kunskapsinnehåll.

Ett branschinitiativ startat av byråerna: Whydentify - Business & People – Universum – Oddwork och Coreworkers.

Efter succén med ”Branschdagen under Magnet Awards 2023, utvecklas vi nu vidare med en egen plattform för kunskapsdelning och nätverksbyggande under nya varumärket Magnet Summit.

Under mina år som Head of Project för The Magnet Awards har trenden varit tydlig: det efterfrågas ett forum för inspiration, kunskapsdelning och nätverkande inom Employer Branding. Det erbjuder vi nu genom en mix av events och nätverksträffar under året. Magnet Summit blir Sveriges stora kunskaps- och inspirationsforum för alla som är engagerade i Employer Branding


Nästa Magnet Summit genomförs den 19 mars 2026!

Varmt välkommen

Helena Rex


Magnet Summit ägs, drivs och arrangeras av Helena Rex genom bolag Rexeffect Management AB.


Vår målsättning

Mission

Vi medverkar till att svenska arbetsgivare ser Employer Branding som en självklar del av sin strategi. Employer Branding byggs av kommunikation och kultur som driver utveckling och framgång. Det är en förutsättning för att medarbetare ska välja att leva varumärket och utveckla verksamheten. 

Målbild

Att vara en bred plattform för en livlig diskussion om Employer Branding och hur den skapar engagemang, attraktionskraft och lönsamhet. 

Att Employer Branding är en befäst del av verksamhetsstrategin i Sveriges alla organisationer. 

Att fler organisationer aktivt bygger och kommunicerar starka kulturer där människor förstår varför de går till jobbet, vad de kan tro på och vart organisationen är på väg.

Att fler organisationer hittar en bra balans mellan struktur, kultur och varumärke.


Advisory Board